Aditor VS. AdWords

Geplaatst op 15-11-2016 door Manon , leestijd: 3 minuten

Wanneer je aan de slag wilt met online adverteren stuit je al snel op Google AdWords. Deze tool van Google zorgt er voor dat jij jouw advertenties kan plaatsen in Google. Aditor daarentegen maakt dit ook mogelijk. Wat zijn nu de voor en nadelen van beide tools, en wat past het beste bij jou? Lees het hier!

Google AdWords

Laten we beginnen met: Google AdWords is een zeer uitgebreide tool. Dit is heeft zo zijn voor en nadelen. Om Google AdWords te begrijpen is tijd nodig. De mogelijkheden zijn eindeloos. Natuurlijk hoef je niet alle mogelijkheden te gebruiken, echter moet je wel weten welke onderdelen wél van belang zijn om jouw campagne te laten slagen. Een voordeel van de vele mogelijkheden in AdWords is dat jij precies kan inspelen op jouw doelgroep door bijvoorbeeld extensies toe te voegen. Wanneer je start met het ontwerpen van een online campagne zullen er al enorm veel keuzemogelijkheden voorgeschoteld worden. De eindeloze campagne instellingen zijn voor een persoon met de nodige ervaring te begrijpen, maar simpel is het niet. Bied-strategieën, campagne soorten, segmentaties, het komt allemaal voorbij. Door deze instellingen kun jij jouw advertentie precies naar wens inrichten. Een vervolg hierop is dat de resultaten beter in beeld gebracht kunnen worden door middel van Google Analytics.

Aditor

Aditor daarentegen is de vereenvoudigde versie van Google AdWords. Wanneer jij je aanmeld bij Aditor doorloop je vier stappen waarin de campagne met bijbehorende advertenties gecreëerd worden. Hierna zijn jouw advertenties al klaar voor gebruik! Aanpassen van advertenties gaat op een gelijke manier. Zoekwoorden worden gefilterd en de mogelijkheden zijn beperkt om het overzichtelijk te houden. Wanneer jouw advertenties in Aditor gemaakt zijn zal je bijvoorbeeld geen extensies kunnen toevoegen of in Google Display kunnen adverteren. Hier is voor gekozen om effectief adverteren in Google mogelijk te maken voor de ondernemingen die hier behoefte aan hebben maar niet beschikken over genoeg kennis of capaciteit.

The choice is yours

Wanneer kies je voor Google AdWords en wanneer voor Aditor? Deze keuze is afhankelijk van het soort organisatie waar jij je in bevindt. Aditor richt zich vooral op de MKB markt in Nederland. Dit zijn de organisaties die vaak niet weten hoe zij met Google AdWords om moeten gaan, geen geld en/of tijd hebben om hier zich in te verdiepen maar toch online willen adverteren. De ondernemingen die voor AdWords kiezen hebben wél kennis over AdWords of hebben de capaciteit om dit uit te besteden aan een extern bedrijf dat hier gespecialiseerd in is. The choice is yours!