Advertentiebeleid Google AdWords

Geplaatst op 16-11-2016 door Loekie , leestijd: 3 minuten

Waarschijnlijk klinkt het allemaal vrij logisch maar niet alle content wordt geaccepteerd door Google. Racisme, wapens, namaakartikelen, allemaal voorbeelden die niet gewenst zijn in de Google resultaten. Wat mag nu wel en wat mag niet? Hoe zorg ik er voor dat mijn advertentie niet afgekeurd wordt?

Het Google beleid

Google AdWords heeft een eigen beleid wat betreft adverteren in de Google zoekmachine. Hier zal jij je aan moeten houden om jouw advertentie te laten verschijnen voor consumenten. Wanneer er toch content in de advertentie staat waar Google niet mee instemt zal de advertentie afgekeurd worden en niet zichtbaar zijn voor het publiek. Maar wat wordt er dan afgekeurd? Er zijn vier categorieën met ieder zijn sub onderwerpen. De categorieën bestaan uit: verboden content, ongeoorloofde praktijken, beperkingen met betrekking tot content en redactionele en technische richtlijnen. Onder verboden content valt bijvoorbeeld het aanbieden van namaakartikelen of het aanbieden van drugs. Zo heeft iedere categorie weer zijn eigen sub onderwerpen.

Hoofdonderwerpen

Onder het kopje redactionele en technische richtlijnen vallen een aantal regels die vaak overtreden worden. Een veelvoorkomende fout is bijvoorbeeld het misbruiken van spelling. Het woord ‘fietsen’ zou dan als ‘f i e t s e n’ of ‘fietsn’ gespeld kunnen worden. Dit is niet toegestaan. Ook het misbruiken van hoofdletters is niet toegestaan. Woorden mogen niet volledig in hoofdletters geschreven worden. Merknamen, afkortingen en couponcodes zijn hier een uitzondering op. Een tip is om belangrijke woorden in jouw advertentie met een hoofdletter te laten beginnen. Dit is een trucje dat Google niet kan afkeuren maar wel invloed kan hebben op de resultaten van jouw advertentie. Een ander veelvoorkomende fout is het gebruik van symbolen en leestekens. Zo mag er maar één ‘!’ gebruikt worden in een advertentie en mag deze niet in de advertentiekop staan. De genoemde voorbeelden zijn lang niet alle punten waar rekening mee gehouden moet worden. Echter hoef je niet bang te zijn dat je dit uit je hoofd moet kennen. Google heeft dit netjes opgelost met een specifieke melding. Deze melding krijg je wanneer een advertentie is afgekeurd. Hier staat ook meteen de reden in vermeld. Toch meer weten over het Google AdWords beleid? Klik hier!