Tips om van start te gaan met Aditor

Geplaatst op 18-11-2016 door Manon , leestijd: 5 minuten

Het begin van een succesvolle online campagne staat op je te wachten! Wij geven jou graag een aantal tips om snel en effectief aan de slag te kunnen met de campagne. Omdat het hele internet vol staat met tips over online adverteren hebben we een selectie van vijf tips gemaakt. Deze tips zijn makkelijk toe te passen op een beginnende campagne en hebben veel resultaat. Veel lees en leerplezier!

Houd je aan de regels

Een voor de hand liggende tip maar zeker niet onbelangrijk. Google hanteert een beleid waar men zich aan moet houden. Wanneer jij een advertentie schrijft met daarin een overtreding zal deze niet gepubliceerd worden. Er zijn een aantal hoofdonderwerpen waar Google op controleert. Lees meer over deze regels in onze blog over het advertentiebeleid. Wanneer je toch te horen krijgt dat er advertenties afgekeurd zijn zal je deze moeten aanpassen. Zorg dus dat de advertenties passend zijn volgens het Google beleid!

Tone of voice

Deze tip klinkt heel logisch maar wordt vaak vergeten. Er zijn verschillende soorten advertentie benaderingen waar men rekening mee moet houden. Het eerste waar goed over nagedacht moet worden is het nadenken over de tone of voice van jouw eigen organisatie. Ben je een zakelijk, formeel bedrijf dan zal je sneller in de ‘u’ vorm schrijven. Ben je een informeel bedrijf met een informele benadering dan zal je snel in de ‘je’ vorm schrijven, zoals Aditor dat ook doet. Niets is hier bij fout, zolang het maar bij jouw organisatie past. Daarnaast is het belangrijk om te bepalen of jij jouw advertentie B2B (business to business) of B2C (business to consumer) wilt inrichten. Voor beide gevallen is een andere tone of voice wenselijk. Wanneer jij adverteert om andere organisaties te bereiken is het belangrijk dat je hier ook je advertentie op aan past. Voor de B2C benadering geld precies dezelfde regel.

CTA gebruik

Om te beginnen: CTA staat voor Call-to-Action. Dit houdt in dat door deze kleuren, buttons, kreten etc. de consument getriggerd wordt om actie te ondernemen. Deze term wordt in verschillende vormen gebruikt. Zo staan er op websites vaak CTA buttons om jou als consument te triggeren om een aankoop te doen. Dit doen zij door bijvoorbeeld opvallende kleuren te gebruiken of te werken met verschillende groottes. In de advertentiewereld wordt er vaak gebruik gemaakt van CTA kreten. Omdat een advertentie maar een specifiek aantal tekens heeft is het belangrijk dat deze kreten niet groter zijn dan vier woorden. Een aantal voorbeelden zijn:

  • Koop nu!
  • Schrijf je nu in!
  • Download hier!

Landingspagina’s

Een goede advertentie schrijven is één maar een conversie binnenhalen is een tweede. Jouw advertenties zijn perfect geschreven en je bent tevreden. Je hebt alle ruimte goed benut geschreven volgens de richtlijnen. De klant ervaart hetzelfde gevoel en klikt op jouw advertentie, maar dan … De klant komt op een pagina terecht waar hij of zij niet de juiste informatie kan vinden. Het is belangrijk om de juiste advertentie aan de juiste landingspagina te koppelen. Wanneer er in de advertentie ‘Download hier’ staat, moet er wel een relevant artikel te downloaden zijn. Wanneer er een irrelevante pagina verschijnt zullen klanten sneller wegklikken en zal er geen conversie plaatsvinden.

Niet opgeven!

Een argument dat vaak tegen AdWords gebruikt wordt is dat het niet werkt of niet snel genoeg werkt. Wanneer een advertentie geplaatst wordt in Google kun jij simpel gezegd pas gaan testen of het goed geschreven is. Wanneer er niet meteen rendement waargenomen wordt, geef dan niet meteen op! Blijf actief bezig met jouw campagnes en probeer verschillende dingen uit. Op deze manier kom je er snel genoeg achter wat wel en niet werkt. Ondersteuning nodig bij het invullen/aanpassen van jouw campagne? Selecteer het juiste pakket!